Zo min mogelijk tijd kwijt aan je boekhouding, maar wel continu inzicht in up to date cijfers. Zo sta jij als ondernemer aan het roer van je eigen bedrijf!
Een efficiënt werkende ICT straat voor je administratieproces zorgt ervoor dat je zo min mogelijk tijd met je boekhouding kwijt bent en je dus kunt richten op de kernactiviteiten van je bedrijf. Ook zorgt de automatisering ervoor dat je cijfers up-to date zijn en zo beter in beeld hebt hoe je bedrijf presteert. Ten slotte bespaar je met de automatisering geld omdat je adviseur minder tijd kwijt is met het verwerken van je boekstukken en het controleren van de invoer.
Finovion heeft voor bedrijven in het MKB een ICT straat opgezet met allerlei software, waar jezelf toegang tot kunt hebben. Je kunt bijvoorbeeld via sector dashboards allerlei interessante kengetallen over je bedrijf bekijken. Ook is het mogelijk om een deel van de controles op de automatische verwerking zelf te doen.
bij het maken van de keuzes voor onze ICT straat hebben wij ons laten leiden door de volgende 3 uitgangspunten:
We leggen je graag uit hoe onze ICT-straat in elkaar steekt. Finovion werkt met de meest professionele online accountancysoftware. Dit omdat we erin geloven dat we iedere ondernemer het beste helpen als we maximaal gebruik maken van alle automatiseringsmogelijkheden. Zo kunnen we onze tijd vooral besteden aan het meedenken met je bedrijf.
Klik eens op één van de cirkels aan de rechterzijde en bekijk hoe deze software koppelt met de andere Finovion software.
Met de scan- en herkenoplossing DizzyData stuur jezelf je boekstukken naar een eigen digitale Finovion-postbus. Dit kan door de stukken via de app op je smartphone te scannen of door ze te mailen naar een eigen Finovion-mailadres. De automatische herkenner binnen DizzyData maakt van ieder boekstuk vervolgens een conceptboeking die na controle door jou of je Finovion adviseur automatisch definitief verwerkt wordt in Exact Online. Boekstukken die DizzyData altijd correct herkent, kunnen zonder controle direct worden doorgezet naar Exact Online. Alle verwerkte boekstukken worden in ons online archief geplaatst en zijn hier voor jou altijd oproepbaar.
Exact Online vormt het hart van onze ICT-straat waarbinnen automatisch alle inkomende documenten en mutaties verwerkt worden. Denk aan boekstukken vanuit DizzyData, bankmutaties via bankkoppelingen, loonheffingen vanuit de salarisadministratie en door jezelf verzonden facturen uit WeFact. Andere optie is dat je ervoor kiest om rechtstreeks in Exact Online je verkoopfacturen te verzenden en betalingen te doen. Ook zijn er standaardmodellen beschikbaar voor het inrichten van administraties voor de horeca, de agrarische sector, zakelijke dienstverlening en voor alle mogelijke rechtsvormen.
De facturatiesoftware voor ondernemers WeFact biedt je de mogelijkheid om de verkoopfacturen in een eigen huisstijl te versturen. Bij het verzenden worden deze verkoopfacturen automatisch doorgezet naar de gekoppelde Exact Online administratie. Daarnaast kan je WeFact inzetten om offertes online te laten tekenen. Ten slotte zorgt de factuurherkenning in WeFact ervoor dat inkoopfacturen en bonnetjes als concept worden verwerkt. Betalen van deze inkoopnota’s kan eenvoudig door de gewenste inkoopnota’s te selecteren. Er wordt dan een betaalbatch gemaakt, die jezelf in internetbankieren kan uploaden.
Met de salarissoftware Loket worden loonstroken en loonheffingen voor je medewerkers gegenereerd en online beschikbaar gemaakt. Is er sprake van salariswijzigingen dan kan je deze mutaties zelf in Loket invoeren. Dankzij de koppeling met Exact Online wordt na goedkeuring van de loonheffing de loonjournaalpost direct in het loonmemoriaal van Exact Online verwerkt. Jezelf en je medewerkers kunnen bovendien zelf hun loonstrook bekijken en downloaden. De salaris- en medewerker-gegevens in Loket kunnen met behulp van een automatische koppeling worden doorgezet naar Visionplanner om klant specifieke kengetallen, zoals omzet per medewerker, te genereren.
Met Visionplanner krijg je de beschikking over een financieel dashboard waarmee je toegang krijgt tot je financiële cijfers en andere branche-specifieke kengetallen. Kengetallen die je zelf in samenspraak met je Finovion adviseur kan aanmaken. Bovendien kan jezelf vanuit dit dashboard op elke boeking doorklikken naar het betreffende brondocument. De automatische koppeling met Exact Online zorgt ervoor dat met één druk op de knop de saldilijst uit Exact Online in het Finovion-jaarrekeningmodel binnen Visionplanner wordt gezet. Deze ingevulde jaarrekening wordt via het Finovion portaal met jou gedeeld en na goedkeuring automatisch bij de Kamer van Koophandel gedeponeerd.
Heb je geen behoefte aan een jaarrekening, dan stelt je Finovion adviseur met de belastingsoftware Elsevier Nextens automatisch de belastingaangiften op met de saldilijst uit Exact Online. Het grote voordeel van deze belastingsoftware is dat je maximaal kunt profiteren van alle fiscale mogelijkheden omdat deze software gekoppeld is aan de Elsevier belastingalmanakken. De slimme software zorgt voor adviessignalen. Na je goedkeuring verstuurt onze ICT de aangiften (IB, VPB, BTW) automatisch naar de belastingdienst.
Finovion verenigt de voordelen van het kleinere administratiekantoor met de voordelen van het grotere accountantskantoor. Je dagelijkse contact heb je met ons kantoor bij jou in de regio. Zo krijg je een betrokken opstelling en voel je je geen nummer. Het Finovion netwerk met 60+ kantoren in Nederland zorgt voor professionaliteit, continuïteit en geeft je toegang tot allerlei specialistische accountancy kennis. Ook houden we het zo voor jou betaalbaar.
Bij Finovion bij jou in de regio kun je terecht voor alle accountancy diensten, zoals:
Ook heeft Finovion allerlei specialisten in huis, zoals de pensioenadviseur, de fiscalist, de subsidieadviseur, de financiering specialist, de assurantieadviseur en de HRM adviseur.
De persoonlijke opstelling van de Finovion adviseur in combinatie met de professionaliteit van onze organisatie en de aantrekkelijke tarieven, zorgt ervoor dat ondernemers erg tevreden zijn over onze dienstverlening. Zeker als ondernemers reeds ervaring hebben met een andere accountant of boekhouder en ons dus goed kunnen vergelijken. Bekijk alle reviews of lees onze klantverhalen op de Finovion website.
Finovion staat voor transparantie. En dit betekent dat we vooraf in een persoonlijk gesprek je wensen afstemmen. Wil jezelf bijvoorbeeld een deel van de administratie verwerken? Of wil je dat we op kwartaalbasis een rapportage opstellen? Al deze wensen tezamen levert een maandelijks bedrag op. Dit maandelijkse bedrag is altijd inclusief gratis telefonisch klankborden over je administratie en cijfers. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je een telefoongesprek berekend krijgt.
Het Finovion netwerk bestaat uit adviseurs met een financiële achtergrond. Binnen Finovion is een intranet actief met modellen, werkprocedures en sjablonen. We doen aan actief kennisonderhoud door het volgen van webinars en trainingen. Ook klankborden adviseurs in het regio overleg op het Finovion forum.
Wij helpen je graag met je automatisering. Wil je weten wat je bespaart als je kiest om gebruik te maken van de Finovion ICT straat? Vul dan onze informatieaanvraag in.
/10 bekijk reviews