Overweeg je om een administratiekantoor te kopen? Het Finovion netwerk biedt jouw administratiekantoor ondersteuning bij de werving van klanten. Binnen 2 jaar heb je zelfstandig een klantenportefeuille met voldoende omvang opgebouwd.
Heb je er wel eens bij stil gestaan dat je ook zonder het overnemen van een klantenportefeuille in 1 tot 2 jaar een administratiekantoor met 1 ton omzet kan opbouwen? Van een administratiekantoor kopen en het betalen van een vergoeding over de omzet is dan geen sprake.
Door je aan te sluiten bij onze administratiekantoor franchiseformule wordt je volledig ondersteunt, ook bij de werving van je klanten. In 1 tot 2 jaar tijd heb je al een klantenportefeuille opgebouwd, terwijl je niet de kosten kwijt bent die je betaalt als je klanten overneemt van een ander administratiekantoor. Ook loop je niet het risico dat klanten bij je weggaan omdat je geen voldoende klik hebt met deze klanten. als je je eigen klanten werft, dan heb jezelf wel een persoonlijke klik met deze ondernemers.
Finovion is een netwerk van samenwerkende administratiekantoren, bedrijfsadviseurs en accountancyspecialisten en bestaat uit 60+ locaties. Onze kracht is dat wij met ondernemers en bedrijven meedenken over de complete bedrijfsvoering. Onze slimme ICT straat zorgt ervoor dat het accountancy basiswerk efficiënt wordt afgerond.
Door niet een administratiekantoor kopen, maar door je bij Finovion aan te sluiten, kunnen we je de volgende toegevoegde waarde bieden. Dit levert je direct tijdwinst en financiële besparingen op.
Van het belang is dat de investering van een administratiekantoor starten in het Finovion netwerk wordt afgezet tegen het kopen van een administratiekantoor. De kosten die wij voor je maken ten aanzien de financiële software worden aan je doorbelast en zijn afhankelijk van het aantal gebruikers op jouw kantoor. Door de schaalvoordelen van het Finovion netwerk zijn deze kosten altijd lager dan de kosten als je deze software zelfstandig afneemt.
Het administratiekantoor kopen vraagt een behoorlijke investering van je, terwijl je niet precies weet of de klanten van het overnemende kantoor met je willen samenwerken. Op basis van onze ervaring kunnen we melden dat 2 jaar na de overname nog maar de helft van de klantenportefeuille actief is. Door je aan te sluiten bij Finovion bouw je jouw eigen klantenbestand op, dat bestaat uit ondernemers waarmee je ook daadwerkelijk een klik hebt.
Bij een goede klantenportefeuille wordt vaker een factor van 1 maal de jaaromzet gehanteerd als aankoopprijs.
Bij het kopen van een administratiekantoor is het van belang dat je ermee rekening houdt dat een deel van de klanten op termijn vertrekken omdat ze niet voldoende bij jou passen. In je aankoopprijs is ons advies om hiermee rekening te houden.
Finovion organiseert maandelijkse marketing sessies om je de Finovion verkoopmethodiek te leren. Ook wordt een persoonlijk marketingplan met een actieplan gemaakt. Dit plan is gebaseerd op je doelgroep. De marketinginstrumenten sluiten aan bij je doelgroep.
Om marketing te laten werken en om aan klanten te komen is het van belang dat je continu inhoudelijke informatie met je relaties kunt delen. Het servicekantoor verstrekt deze informatie in de vorm van belastingplannen, fiscale tips, klantvideo’s en whitepapers over veel voorkomende financiële onderwerpen.
Ook delen we onze ervaringen over het proces van acquisitie van klanten.
Wil je meer weten wat Finovion voor je kan betekenen als alternatief voor administratiekantoor kopen? Vul dan onze informatieaanvraag in.